torsdag 21 februari 2008

Akuten....

Upptäckte att jag hade blod i urinen i förrgår så jag ringde vårdcentralen igår, fick en akuttid... Lämnade urinprov och blodprov. Var inte urinvägsinfektion som dom trodde.
Läkaren remitterade mig till kirurgakuten.
Jag hade ju Hugo med mig, och på akuten vet man ju aldrig hur länge man blir sittandes... Hade tid på vårdcentralen vid 13.30, kom till akuten vid 15.15.Patrik kom dit också, kändes bra ifall det skulle krångla med Hugo... och även skönt bara att ha honom där.
Fick vänta ungefär två timmar innan vi fick ett rum *jättemysigt akutrum* ( va en sköterska som ironiskt sa att vi fått det mysigaste rummet )Strunt samma! En läkare frågade lite frågor och gjorde samma undersökning som läkaren på vårdcentralen.
Fick sen reda på att jag skulle lämna blod och urinprov.. igen... *väntade* *väntade* och sen ringde jag på klockan efter en halvtimma/timma och frågade vad som händer med mig...
"Du ska få lämna prover" och sen antagligen åka upp till gyn för en udersökning där också... ok, bara att vänta då...
Tillslut fick jag lämna blodprov... sen *väntade* *väntade* tills jag frågade om jag inte skulle lämna urinprov och jodå... Så kom en sköterska med en mugg och visade vart jag skulle ta vägen... Tack.
Någon timma till och inget händer...Hugo började tröttna och blev lite rödmosig i ansikten... blev ju varmt i det lilla mysiga rummet... Öppnade dörren och ställde mig utanför en stund.... Tillslut kommer en sköterska och säger "längtar ni hem?" JAA, svarar jag och börjar gråta... :) Hade inte hunnit med att fixa lunch och trodde ju inte det skulle ta sååå lång tid... klockan va nu 18.30 ungefär... "nä men så här kan vi ju inte ha det" sa hon...
Jag förklarade att jag va mest hungrig och trött... DÅ berättade hon att det ju finns en automat med lite dricka och annat... så jag skickade iväg Patrik till den.... Har nog aldrig smakat så gott med Start och Yoghurt och Coca cola :)Konstigt att man inte kommer på en sån sak själv....
Tillslut kom läkaren tillbaka och sa att vi skulle få åka hem... Gyn hade mycket folk och dom ville inte att jag skulle behöva vänta så länge till (med tanke på Hugo också) så jag skulle få en tid i veckan...
Sen berättade hon att jag skulle bli kallad att röntga njurarna och sen skulle dom gå upp och kolla i urinblåsan... huga....
"dom här undersökningarna gör vi för att kunna utesluta en tumör""TUMÖR" *ekar i mitt huvud*
"Nu vet jag att det enda du tänker är Tumör, men jag säger inte att det är det utan att vi måste undersöka så att det inte är det
""mmmm"
SÅ, nu försöker jag att inte tänka TUMÖR hela tiden... svårt men...Dom ringde från gyn precis och jag får komma i eftermiddag... Skönt att få en undersökning ur världen iallafall....

Nu ska jag laga mat! :)

Kram från mig!

Inga kommentarer: