torsdag 21 februari 2008

2 stooora stenar

Fortfarande genomförkyld... och Hugo också, fast han är ganska pigg iallafall...

Är ju farligt att sova! Lyckades få honom att somna, sen ringde telefonen efter fem minuter och då vaknade han. Suck :)
Tycker han behöver sova. Men nu grejjar han i sitt babygym och är nöjd, så det är ju huvudsaken.

Igår kväll ringde läkaren som jag träffade på akuten till mig (jättetrevlig by the way) och berättade att hon fått svar på röntgenbilderna och jag har två stora njurstenar. På 1cm och den andra på 3cm... så hon hade skickat remiss till Huddinge där jag ska på stenkrossning!
Låter ju brutalt, men det sker tydligen med ultraljud på nåt vis...
Skönt att det inte är något farligt iallafall, bara att hoppas att jag inte får ont innan jag kommer iväg på det där.
Det var lite roligt för Patrik tyckte att hon pratade värmländska (doktorn alltså) och det var inget jag tänkte på... så jag frågade henne när jag pratade med henne igår.
Och jodå, hon var från Arvika...
"och du är från Karlstad va?" sa hon *ler*
Skönt att veta att min dialekt fortfarande hörs iallafall... får ofta höra av folk när man berättar att jag är från karlstad "varför pratar du inte värmländska då"
Men, det gör jag ju visst!
Eller någon blandning har det väl ofrivilligt blivit..

Stenhårda kramar från mig! *fniss*

Inga kommentarer: