torsdag 8 april 2010

Lite nytt...

Jaha, då var den påsken över och jag blev ett år äldre.. känns inte annorlunda den här gången heller =)
Varit i värmland i påsk, mest träffat släkten eftersom vi inte varit hemma sedan i julas, men han med lite klädshopping och en snabb fika hos Anna, Rikard, Elias och Noah.

Lite nya kort att visa har jag också, först ut är ett med en fin stämpel från Sweet pea stamps:

Rosen är tillverkad av tre andra blommor jag stansat ut, blev sådär tycker jag...
Kortet min pappa fick när han fyllde i februari... lite mörkt fotat

Och ett till kusinbarnet som vi fick träffa i påsk, lilla Tilde (jättesöt)

Idag har jag och Hugo varit ute och grävt i snön, skulle hämta en stol i förrådet och hörde något som skrapade typ... Det kom från vår lagerhylla som vi har där inne. Såg att det låg gräsfrön utspritt lite här och där i hyllan och sen skymtade jag en mörk liten (inte så liten) mus... som försvann bakom hyllan!!!!
Stod och stampade i golvet ett tag för att försäkra mig att den/dom försvunnit, sen var det bara att plocka ur hyllan och dammsuga... hoppas nu att den/dom har gett upp hoppet om mer mat i vårt förråd och flyttat någon annanstans, annars måste vi väl ta till fällor och det vill jag helst slippa!
Nu är det dags att fixa lite med annat.
Nästa lördag är det scrapträff på Mixen, hoppas vi ses där!
Kram kram


9 kommentarer:

Veronica sa...

Heeeej!!
Det var så länge sedan jag var här inne och hälsade på, förlåt! Men så mkt fint du har gjort! Jag har precis också köpt 3 st stämplar från Sweet pea.. så himla fina och annorlunda mot de jag brukar använda.

Vi ses nästa lördag på Mixen! Kul ska det bli, vi kanske kan försöka sätta oss som vi brukar? Det vore jättekul tycker jag.

Kram!
/Veronica

Marie-Louise sa...

Sweet pea är ju hket underbara!! Såå snyggt du har färglagt också. Gillar alla korten massor! Huuu för möss....hoppas de vill vara utomhus i stället när det bli lite varmare, för det blir det väl snart..?? Kram till dig!

Tussemaja sa...

Möss är inte så farligt. Kom igen när det är råttor, ormar eller harar... inomhus! :)
Fina kort, som vanligt!

Therese Fredriksson sa...

Superfina kort allihop. Gillar dina fina amerikanska stämplar ;) Usch vad äckligt med små hyresgäster.... Hoppas de flyttat långt nu =)
Kram

Emma sa...

Hej, kikar in till dig.
Vilka fina kort du gör!!!
vad använder du när du färglägger?
Ska gå en kurs i distressmålning, det är ju så kul, använder promarker åxå till "tecknade motiv"
har försökt mig på akvarell med men det var inte min grej...

Hoppas att du får en bra helg!//Emma

Suz sa...

Halloj! Vad fina kort,fina färger! Trist med mössen,men de sticker nog ut i det fria nu. Ha en skön helg
Kramar Suz

TinaStina sa...

Jättefina kort allihop men det översta är ju sååå läckert! Älskar den där stämpeln och den passade jättebra med färgerna. Är blomman gjord med din nya punch? Läcker!

Vi ses på lördag eller kanske redan på tisdag?

Kramen!

Nina sa...

Grattis på födelsedagen i efterskott. vilken dag fyllde du? Själv så fyllde jag i söndags, den 4:e
Jättefina kort du har gjort och jag gillar verkligen dina stämplar.

Japp, jag kommer till träffen...åker själv så det känns bra att jag iaf träffat några tidigare.
Ha det bra
Kram Nina

Ellis sa...

Vilka underbara kort du har gjort! =)
Kramar