onsdag 30 september 2009

Tri-shutter och toarulle-kort =)

Nu har jag lite bloggning att ta igen och en del kort att visa, förra helgen var vi ju på dop som jag skrev... och lilla söta Astrid fick det här kortet:

Såg krångligt ut från början men det var jättekul att göra och inte alls så svårt, kul att få dekorera på något annat än den vanliga fyrkanten =)

Sen har ju Hugos kompis Ella fyllt 2 år också, vi var där och grattade henne och detta kortet följde med paketen.
Kortet är gjort av en toarulle som man klär och sen stoppar i en tag i, tyckte det blev sött och det är ju som sagt kul med lite nya ideér... dessutom återvinning =)


Idag är Hugo på dagis i ett par timmar bara för att vara med när det är fotografering, ska bli kul att se hur det blir sen.. hoppas han kan få till ett skratt på korten.
I lördags var jag på pysselträff på Mixen och det var SÅ kul att pyssla med alla duktiga som var där, massor av inspiration och jättetrevligt sällskap. Mia på mixen hade verkligen lyckats få till en kanondag! Det var en del utmaningar och lotteri, jag hade tur och vann både utmaningar och lotteri =) *supermallig*
Ska visa alstrena jag vann med i nästa inlägg tänkte jag.
Sköt om er i höstkylan!
Kram




10 kommentarer:

TinaStina sa...

Åh vilket fint trishutterkort!!! Älskar den där stämpeln, den är så himla söt. Och jag håller med dig, det är jättekul att få dekorera andra typer av vikningar.

Och toarullekortet var ju jättekul! Tack för den idén, måste genast hämta några toarullar som ligger i återvinningen :)

Vi ses kanske nästa tisdag!
Kramar!

Therese Fredriksson sa...

Åh så fina. Kul att se ur toarullekortet blev. Spännande med Hugos fotografering. Du måste visa upp resultatet sen. Kram

Line sa...

Fina kort! Kul vikning på det översta.
Foto på dagis är inte alltid så lätt, det är inte alltid dem skrattar på beställning :)
Kram Line

Ellis sa...

Fina kort, har testat trishutter tidigare men aldrig toarulle! =)
Kram Elenor

Lilla Pyssel Inger sa...

Hej Nina:) SUPER FINA KORT gillar det första riktigt mycket:) Tack för besöket och din kommentar det var gulligt av dig:) Var super ledsen att jag inte kunde vara med i lördags får hoppas på nästa gång istället!!! Ha en toppen dag, kramis från lilla Inger:)

Mia sa...

Vad fins det ser ut att matcha kortet med presenterna. Det är något att ta efter för mig med dåligt utrymme för fantasi.

Suz sa...

OOOOh ,vad fina grejer du gjort! Toarulle kortet är så kul. Kortet är så sött med fina färger. Ha en skön helg och så ses vi på tisdag

Kram Suz

Erica sa...

Wow vilket jätte fint kort. Tycker det ser jätte svårt ut men man kanske skall prova på det ngn gång. Det andra kortet var också jätte fint.

Kram Erica

Mathilde sa...

Det översta kortet är HELT underbart! Åh vad den vikningen är snygg, och färgerna på ditt kort var jättefina!
Kram

Lotta sa...

Fin fina kort du gör. Jag får nog ge mig in den där kortsvängen jag oxå sen när renoveringen är klar här hemma. Jag är ledig nästa vecka, hur jobbar du?
Har lite frågor om bloggen min som jag undrara om du kan lösa åt mig. Jag jobbar helgen så vi kan väl höras av om nästa vecka.

Kram Lotta