tisdag 12 juli 2011

Snart semester!

Hej Hallå!
Vet ni! Nu har jag bara två dagar kvar att jobba, sen är det semester och efter det blir det graviditetspenning för att sedan vara hemma med bebis till nästa höst =)
Känns ju rätt så gött faktiskt *hihi*
Här hemma försöker jag övertala min son till att prova pottan viket han inte är intresserad av överhuvudtaget, det går bra att vara naken ute och kissa på gräsmattan.. men inne vill han inte prova varken potta eller toalett. Idag kör jag hårt och säger att blöjorna är slut så får vi se om han ändrar sig och vill prova när han kissat i byxorna några gånger... Har någon nåt annat bra tips? =)
Har inte slutat att pyssla helt och har hunnit med två beställningar sedan sist. Först ut är ett kort till en kille som skulle ha james bond tema på sin fest, tänkte att bond gillar ju tjejer och drinkar så det fick bli såhär:
Nästa kort till en som tagit pension:
Självklart har jag ju hunnit med att måla naglarna lite igen, för er som är nyfikna kommer två bilder här:
Nu är det snart dags att fixa lite lunch, sen får vi nog ut och få lite sol på nästan också =)
Sköt om er!
Kram kram

3 kommentarer:

Petra/Paradise sa...

Hejsan svejsan!

ALltså, jag tyckte det bara var någon månad sedan som du berättade att du är gravid å nu ska du vara hemma på havandeskapspenning!
Här går det undan hör jag ;)
VIlken vecka är du i nu?

Härliga kort du gjort och naglarna var ju dösnygga!! :D
SJälv är jag bowlare, så mina naglar ska vi inte prata om :P
Men de brukar växa till sej så här under sommaren iallafall när vi har lite uppehåll från klotrullandet ;)

Det där med att sluta med blöja behövde vi aldrig riktigt propsa med Loke. Pottan började vi med när han var 2 ungefär. Bara för att han skulle förstå att det finns ett "nästa steg".
Sen gick allt av sig själv.
Så du kan nog vara lugn.
Han kommer inse att han blivit en stor kille och att stora killar inte använder blöja.
(det är iallafall den dialogen Loke har med sig själv där hemma) ;)
Så det kommer din skrutt fixa galant! En liten påminnelse då å då så kommer det ske förändringar rätt snart tror jag :)

Lycka till!! :D

kramisar

Alva & Axel sa...

Schnyggt både naglar och kort!

Liselotte Nordkvist sa...

Ursnygga naglar......mina har gått av dom flesta. Kanske för att jag inte orkat bry mig om dom sista tiden.

Kan knappt fatta att det snart är dags för både dig och mig. Funderade på om vi skulle boka ett dubbelrum där uppe på Nyköpings BB. Kan det vara något...frågan är om det får att förboka....*skrattar.

Hugo kommer nog att fixa det där med pottan under sommaren......och våran Ella har förmodligen slutat med nappen när bebben kommer. Allt kommer att ordna sig.

Kram Lottis