fredag 6 juli 2012

Nikond5100 - Första bilderna

 Kors i taket!
Uppdatering nummer två på samma dag, det har nog inte hänt på några år ;)

Igår tog jag med kameran när jag hämtade Hugo på dagis och jag fotade allt i min väg med olika inställningar nästan hela dagen... Fick en del bra bilder och det är SÅ roligt!

Nu måste jag bara förstå mig på det här med slutartider och sånt så jag kan använda Manuellt läge, så man inte fastnar i Autoläge på kameran... Men en fotokurs någon gång i framtiden kan nog råda bot på det isåfall.

Här var jag ute och tog kort på en Näva i min rabatt efter att det hade regnat:



Färgval inställt med fokus på grönt


Färgval men med fokus på rött, effektfullt tycker jag


Helt vanligt autoläge, när vi gick hem från dagis


Fokus på blåa nyanser


Vanligt auto




Ser ni att humlan faktiskt flyger (syns på vingarna), min favoritbild hittills!



Vem vet, snart kanske det dyker upp lite pysslat också... va ute och läste och kikade på bloggar förut och kände att jag blev lite sugen efter all inspiration!

Trevlig helg!

Nina






1 kommentar:

Liselotte Nordkvist sa...

Här var det pimpat minsann.....skall ta tag i min blogg oxå men tiden finns ju liksom inte alltid med småbarn i närheten.

Nu är vi iallafall hemma och kommer vara det i två veckor...=)))

Kram kram Lotta