onsdag 8 juli 2009

GI

Idag är det dag två på min och Patriks GI-karriär =)
Det känns spännande att se om det funkar och under tiden äter vi god mat... och dricker massor av vatten. Igår var vi lite duktigare än idag för då blev det en promenad också.
Idag har vi handlat cykelhjälm till Hugo och mat och lite annat man kan hitta... Patrik har tvättat våra cyklar och oljat kedjor och sånt =) Så imorgon satsar vi på en cykeltur om vädret tillåter.

Satt och målade lite i solen på altanen häromdagen och sen blev det några kort, här kommer ett av dom:
Kvällsmaten igår såg ut så här, smaskigt va!

Känns lite som semestern redan börjat, men jag har ju helgen kvar att jobba... fast det känns ok ändå tycker jag =)
Ha det gott!
kramar


9 kommentarer:

Suz/Kortmaja sa...

Vad duktiga ni är!!!!! Håll ut det kommer gå finfint:0) Själv tar jag och drar ut gaddar.. så det får bli min bantning;0) Härligt kort jag gillar färgerna helskarpt,kanske jag börjar gilla de stämplarna iaf;0) Stor kram och jag saknar pysselkvällarna:0(

Alva & Axel sa...

Härligt att det går bra! Här går det också bra och jag tycker redan att man känner lite skillnad eftersom man äter nyttigare. Går 45 minuter med Frida varje morgon denna veckan så man kommer igång ordentligt på morgonen... Klockan ringer 5.20 och vi går 5.40 *zzznark* Man börjar känna det nu men det blir sovmorgon nästa vecka. Vi får ringas lite i veckan om recept och idéer för jag äter väldigt samma just nu. Grönsaker och kött är det mest. KRAM

Anonym sa...

Hejsan,

Mysigt kort, härliga färger!
Lycka till med GI-maten och motionen... Verkar vara god mat, kanske ska pröva det - har aldrig haft anledning att testa, då jag inte tillhör gruppen som måste gå ner i vikt, motion får jag så det räcker och blir över...

Hur som helst lycka till det ser jättegott ut och god mat har ju aldrig skadat någon, ska nog testa det en vecka bara för att....

//Malin

Jessica sa...

Är boken till någon hjälp?

Therese Fredriksson sa...

Oj vad duktiga ni är. Hoppas det går bra. Mycket fina kort sen jag var här sist. Vi har haft superstruligt med vårt internet men nu verkar det funka igen. Kraam

Mia sa...

Det ser verkligen gott ut med GI hoppas att ni får resultat med den goda maten.

Åsa/asamia sa...

Vad kul att kunna göra det ihop! Alltid lättare att va två.
Finfina kort du gör, Tack för titten!

Petra/Paradise sa...

WOW! Va duktiga ni är som börjat med GI!
Maten såg väldans mumsig ut!
Själv sitter jag här å trycker i mej kakor..kl 22.47..det är ju nyttigt..eller inte *suckar över mej själv*
Kortet du gjort är bedårande! Stämpeln är ju sjukt söt!! *vill ha*
NU var det ett par dagar sedan du uppdaterade. GÅr det fortfarande bra med GI-ätandet? eller har det blivit IG-metoden? ;)
Jag skulle så gärna vilja äta nyttigare, men jag har sjuk brist på kunskap om mat..Vet aldrig vad man ska laga och vad man kan laga så det blir nyttigt.
oj..va jag babblar ;)

Ta hand om dej!!
kram Petra

Erica sa...

Vad duktiga ni är. Hoppas det går bra.

Ett jätte fint kort du gjort. härliga färger och en mysig stämpel.